Datum a časDnes je pondělí, 24.4.2017SvátekSvátek má Jiří
Přístupy847163. návštěvník
Důležitá čísla

Tísňové linky

Integrovaný záchr. systém 112
Hasičský záchr. sbor 150
Záchranná služba 155
Policie ČR 158

Městská policie Libochovice

náměstí 5. května 48, Libochovice,
tel. 724 016 458, 606 715 956
email:
skype: mplibochovice

Skype chat, instant message

Policie ČR, OO Radovesice

Radovesice č. p. 5, 410 02  Radovesice
tel: 974 436 741


Hasičský záchranný sbor ÚK

PS Lovosice, Českolipská 1997/11, Litoměřice, tel. 950 425 001
PS Roudnice n. L., Žižkova 729, Roudnice n. L., tel:  950 428 011
SDH Budyně nad Ohří Budyně nad Ohří, Ladova 361, 411 18 tel:
728 088 555

Lékárna U Bílého jednorožce

Dr. Vacka 44, Libochovice, tel. 416 591 293

Lékaři

MUDr. Javůrek - praktický lékař
Čechova 655, Libochovice, tel. 416 591 169
MUDr. Klener - praktický lékař
Riegrova 69, Libochovice, tel. 416 591 334
MUDr. Korousová - dětská lékařka
Čechova 351, Libochovice, tel. 416 591 339
MUDr. Horn, stomatologie
Čechova 655, Libochovice, tel. 777 790 680

Podřipská nemocnice s poliklinikou

www.pnsp.cz
Kontakt
Město Libochovice
se sídlem:
Městský úřad Libochovice
náměstí 5. května 48
411 17 LIBOCHOVICE
email: .
e-podatelna:
tel.: +420 416 725 830

Libochovice včera a dnes

Železný most přes Ohři


Stavba pilíře železného mostu 1897.


Stavba prvního pole 1897.

První most byl postaven v roce 1691 Ferdinandem z Dietrichsteina (zemřel roku 1700). Most byl dřevěný, opatřený stříškou. Po spálení trvalého dřevěného mostu v roce 1778 za pruských válek, po němž zůstaly jenom pilíře, existoval zde most, který byl v době tání ledu rozebírán a na jaře pod jezem znovu stavěn, a to vše na náklady libochovického velkostatku, který také vybíral mýto. Město platilo paušál 20 zlatých ročně. V roce 1778 (když byl most spálen) byl v provozu přívoz. V roce 1897 byl postaven nový železný most. Železný most byl o dvou polích, každé pole o šířce 39,9 metru, celková délka mostu 79,8 metru. Šířka 4 metry, jízdní dráha 2,5 metru a dva chodníky o 0,75 metru. Dále na pravém břehu ztěžovala dopravu nájezdní rampa se stoupáním 5,5 procent.


Hotový most.



Bourání prvního pole 1939.


Ze všeho zůstal jen ten kvádr s letopočtem.

Další problém byla nízká nosnost mostu. Náklad na výstavbu byl 48 000 zlatých. Stavitel ing.Samohrda z Roudnice n. L. 9. srpna 1929 je svoláno komisionelní šetření k řešení problému dosluhujícího starého mostu a celého komplexu vodohospodářských a proti-povodňových opatření při řešení výstavby nového mostu.            

ČeTo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Vydání
< Ročník 2017 >
I.II.III.
IV.V.VI.
VII.VIII.IX.
X.XI.XII.
Libochovické noviny
Redakční rada


Šéfredaktor:
Mgr. Josef Krob

Redakční rada:
Mgr. Barbara Bláhová
Tomáš Černý
Pavel Česal
Ing. Milena Ryšavá
Alena Šebková
Stanislav Tlustý 

               

Počasí
Anketa
© 2009 Webdesign by Media Creative s.r.o.
Developed by Smartware s.r.o., Redakční systém MultiCMS
admin | webmail | Intranet |
www.libochovice.cz - Oficiální stránky města Libochovice