Datum a časDnes je úterý, 23.5.2017SvátekSvátek má Vladimír

tel.: +420 416 725 830

Tábor začal srážkou vlaků - 21. letní tábor Bílého zajíce

21. tábor Bílého zajíce

Abychom se dostali na náš čtrnáctidenní pobyt ve stanech nedaleko Kaplic, museli jsme se sejít v sobotu 14.7. už v 6:15 hodin na vlakovém nádraží v Libochovicích. Vlak vyjížděl před sedmou, a tak jsme zamávali rodičům a celí natěšení jsme jeli směr Lovosice, Praha, České Budějovice, Kaplice. Vše se zdálo na velmi dobré cestě, než jsme v Praze na hlavním nádraží nastoupili do spěšného vlaku směrem na Budějovice. Vlak byl narvaný, ale to nám ani nevadilo. Najednou velký náraz a černý kouř. Všichni jsme popadali na zem a nikdo pořádně nevěděl,co se vlastně stalo. Naštěstí se nikomu, až na pár modřin, nic nestalo. Náš vlak narazil na nádraží v Čerčanech do stojícího osobní
ho vlaku. Museli jsme počkat, až nám přistaví další vlak a tak se posunout zase blíže k našemu tábořišti. Dostali jsme se do Benešova u Prahy, odkud jsme jeli do Českých Budějovic. Museli jsme čekat na další spoj. Konečně jsme na cestě a naše radost, že už jsme čím dál blíž Kaplic, nás velice těší. V Kaplicích na nás čekala auta, která nás odvezla do tábora. Když všichni dorazili, ubytovali jsme se ve stanech a hurá na večeři. Byla výborná gulášová polévka. Po večeři jsme se všichni sešli u poradního ohně. No a potom jsme si vyčistili zoubky a hurá na kutě. Tento den potřeboval určitě pořádně dospat po té dlouhé, skoro jedenáctihodinové cestě...
     Takhle cestu na letošní tábor Bílého zajíce popsaly děti do kroniky, ale v prvním momentě nám vedoucím moc dobře nebylo, po srážce jsme se museli dostat alespoň do Benešova, našli jsme vláček motoráček o 4 vagónech, kde byla narvána polovina lidí z rychlíku, na nádražích se o Vás nikdo nestará, neptá se, kam jedete, neinformují Vás, jestli vůbec někam pojedete, kdy a jak pojedete - o to se ČD vůbec nestarají, hlavně, že na veřejnosti říkají, že vlaky nabraly jen 20 - 30 minutové zpoždění - jen ten vlak, kterým jsme jeli z Čerčan do Benešova, měl zpoždění 45 minut a ostatní vlaky 2 - 4 hodiny, no prostě děs.
     Jinak tábor již probíhal v překrásném prostředí Novohradských hor u obce Ličov na Kaplicku. Tábořiště obtékala říčka Černá, kde jsme se i koupali. Děti hrály celotáborovou hru o Perunovi, učily se samostatnému životu v přírodě, protože naše tábory jsou nejenom o hrách, ale i o práci - musíme si sami připravit dřevo na topení do kuchyně, úklidy, pomáháme kuchařům v kuchyni a podobně. Hlavní náplní je tancování, hry a výlety.
     Během táboření jsme byli na výletě v Benešově nad Černou, kde mají krásnou naučnou stezku s jedním z nejstarších modřínů v ČR, na výletě na zřícenině hradu Sokolčí, v Kaplicích a na nejhezčím výletě - v Českém Krumlově, v historickém centru, na hradě a zámecké zahradě a v muzeu voskových figurín a muzeu mučící techniky. Krumlov je nádherné město, čisté a plné cizinců.

Všechno krásné jednou končí .... Začali jsme úryvkem z textu dětmi psané kroniky a tím i budeme končit.
     Pátek je úplně poslední den plný úklidu a všeho, co k tomu patří. Snad nikomu z nás se nechtělo domů, ale co se dalo dělat. Dohráli jsme celotáborovou hru, dostali jsme poklad a večer zakončili takovou menší oslavou, jelikož Petruška alias "Verča" měla 12. narozeniny. Dostala dort!
     Tak na sobotu se plno z nás netěšilo, všichni jsme chtěli zůstat v táboře a všem to tak trochu rvalo srdíčko, že jedeme domů. Vstávali jsme ráno v 6:30 a zabalili poslední věci a vydali se na cestu. Dostali jsme plný balíček, tedy v tomto případě spíše balík jídla a v pátek večer nějaký ten památečný symbol. Okolo deváté hodiny vyjíždíme z Kaplic a v 16:35 vystupujeme na nádraží v Libochovicích. Vítáme rodiče a příbuzné, ale určitě všem probíhají v hlavě ty vzpomínky a krásné chvíle, co jsme zažili. Po vítání jedeme do areálu, kde si pro nás maminka Verči připravila oslavu jejích narozenin.
     Byl to moc hezký tábor, na kterém byli: Ruprecht, Adla, Madla, Kakadla, Pajda, Majkl, Alena, Leontýnka, Vláďa, Nikča, Verča, Vojta, Vašek, Cvrčík, Petr, Uličník, Zděnda, Johanka, Terka, Dáda, Kuba, Pepino, Klárka a Pavlína.

Fotografie naleznete na www.bilyzajic.com

Stanislav Tlustý

Počasí
Anketa
© 2009 Webdesign by Media Creative s.r.o.