Datum a časDnes je neděle, 28.5.2017SvátekSvátek má Vilém

e-podatelna:
tel.: +420 416 725 830

Tábor v Údolí sviní

Další, v pořadí již osmnáctý Velký letní vandr (Letní výcvikový tábor) pořádala naše osada již po čtvrté od 10. do 24. 7. na základně oblasti Velké Lucko - v České tábornické unii.
    Letošního vandru se zúčastnila větší část našeho oddílu country tanců, a tak se mezi ostatní táborovou činností i tancovalo a plánovalo, co dál.
    Tábor začíná každoročně výběrem místa, kde prožijeme 14 krásných dní. Potom se vytisknou a rozdají přihlášky. Ovšem ta pravá příprava začíná vždy v červnu, kdy se na víkendové akci sejdeme a zkontrolujeme stany a další věci a opravujeme, co se dá. Letošní rok to nebylo jiné. Staré roztrhané zipy se u stanů vyměňovaly za nové, zalepovaly se podlážky a opravovaly se úchytky. Snad nejhorší částí táborů je balení. Tedy nejen to poslední, ale i to na počátku. První se balila kuchyně, potom připravené stany, molitany, hry a nářadí. Takže klubovna po chvíli připomínala spíše skladiště. Je jasné, že všemu následovala řádná kontrola. Je sbaleno, a tak nás již za týden čeká společných čtrnáct dní....
    V pátek večer jsme se všichni sešli na osadě, abychom naložili vše, co vezeme s sebou, na náklaďák, který vše odveze přímo na místo. Nakládají se poslední batohy a tašky. Byly dány poslední pokyny dětem i rodičům.
    10.července v 11 hodin dopoledne přijel na nádraží v Libochovicích malý motoráček, do kterého jsme nastoupili a vyrazili směr Louny, po přestupech v Mostě a Chomutově nás uvítala zastávka Kotvina.
    Okolo třetí hodiny jsme konečně dorazili do Fort Oregana a po malé přestávce dokončili stavbu stanů a vykládání batožin a materiálu. Pak nás již čekalo zabydlení a první večeře.
Mezitím se spustil drobný déšť a údolím se nesl chlad, který tu je běžný každý večer....
    Všechno je na táboře první... První budíček, první rozcvička, první dopolední zaměstnání v podobě přípravy dřeva pro kuchyni a na strážní a poradní oheň, první oběd, první trénink tancování, první seznámení s nejbližším okolím a první Poradní oheň - a také první večerka. Ta byla ovšem parádní - po osmnácti letech se poprvé podařilo na Zaječích táborech nechat troubit večerku. Tohoto úkolu se skvěle ujal kamarád Zdeněk. Po večerce se všichni teple oblékli a šli spát. Jen vedení tábora probíralo plán činnosti na další dny.
    Život na táboře se dostal do normálu. Veškeré "nadstandardní" a dobrovolné činnosti byly hodnoceny táborovými penězi, kterými se platilo téměř vše. Snídaní počínaje a večeří konče.
    Po obědě se rozeběhla první etapa celotáborové hry. Nastal večer a po Poradním ohni měli všichni své osobní volno. Na večerní chlad si již všichni zvykli. Každodenní dopolední činnost byla vždy zajištění chodu tábora a hlavně dřevo do kuchyně a na oheň, který zde hořel celý den.
    Velcí kluci, jako by tušili příchod teplejšího počasí, se vrhli na úklid bazénu. Nejdříve jej museli vypustit, pak vydrhnout košťaty, opravit uvolněné plachty a nakonec napustit. Nebyla to vůbec snadná práce, ale výsledek stál zato. K večeru jsme se šli podívat do Kotviny.
    Další den jsme po obědě vyrazili na výlet. Cílem bylo město Klášterec nad Ohří vzdálené od Kotviny necelých 6 kilometrů. Den střídal den, hry střídaly soutěže, tancování, práce a tábornická činnost. Každý večer se provádělo pravidelné sčítání denních výdělků a rozdělení a vyplácení výplat. Den vždy zakončila troubená večerka, na kterou čekali i starousedlíci v okolí.
    Nastal pátek. Odpoledne se začali sjíždět kamarádi, kteří nám každým rokem pomáhají při zajištění stezky odvahy. Ta letošní stezka vedla lesem do kopce na velikou louku, k trampské boudě našeho kamaráda. Přesně o půlnoci byla akce zahájena. Kdo měl odvahu, šel sám, ale většinou se chodilo po dvojicích. Stezku osvětlovaly jen plameny loučí a svíček. Na konci nás

0904foto10.jpg (21203 bytes)

čekala vyzdobená "perníková chaloupka" s Ježidědkem. Došli úplně všichni. Spát se šlo po jedné hodině ranní.
    V sobotu konečně nastala vedra, a tak hurá do vody. Vyčištěný bazén přímo lákal - skoč si -, ale jeho teplota nebyla ještě moc vysoká. To ovšem nikomu nevadilo, a tak se všichni vrhali do vody a využívali každou chvilku opalování na sluníčku, které k nám bylo prozatím tak velmi skoupé.
    V neděli "Přijela pouť". Například kolo štěstí, loterie, střelnice, tahání provázků a indián s popcornem. Celá akce byla ukončena hromadným skokem do bazénu. Následoval jeden horký den za druhým, takže se bazén plně využil.
    V úterý večer se nad Doupovskými vrchy černě zatáhlo a přišla průtrž mračen a silný vítr. Všichni jsme se nastěhovali do chaty. Tma byla jako večer. Provazy vody bičovaly údolí. My v chatě jsme si krátili dlouhou chvíli zpíváním. Jak bouře přišla, tak i odešla a my jsme se vydali zjišťovat následky. Stany vydržely, voda v potoce sice stoupla, ale nic neohrožovala. Ochladilo se. Spát jsme šli o hodinu dříve, protože nás čekal náročný den.
    Ráno jsme měli budíček v sedm a v půl deváté nás již vezl motoráček do 40 km vzdálených Karlových Varů. Vedro bylo již od rána. V půl desáté nás konečně přivítala Karlovarská kolonáda. Od samého počátku je v Karlových Varech na co koukat. Ovšem kolonáda, to je něco. V každém domě nějaký ten obchod, pomineme-li ceny, u kterých můžeme jen těžce polknout, s nádhernými věcmi. Lákadel spousta. Ochutnali jsme téměř všechny prameny. Podívali se i na největší vřídlo.Okolo poledne jsme uhasili žízeň a schladili hlavy u Jeleního pramene na konci kolonády. Po odpočinku nás čekala cesta zpět - rozžhavenou ulicí. Cestou jsme litovali koně, kteří vozili v tomto vedru lázeňské hosty. Nakoupili jsme dárky a oplatky a okolo 15. hodiny nasedli na vlak směr Kotvina. Večer nás zastihl naložené v bazénu.
V    e čtvrtek se konal táborový karneval a poslední etapa hry - vykopání hrobu, to vše zakončené taneční veselicí.
    V pátek dopoledne jsme zabalili osobní věci, po vysušení pak stany, uklidili tábořiště a celé Fort Oregano. Dále pak večer i hry, kuchyň, nářadí a další věci, které si vezeme zpět domů.
Komu se líbilo, ten nerad vzpomíná na ten poslední den, kdy se balí.... K večeru je již všechno hotovo a připravuje se poslední oheň - ten oheň, u kterého jsme se hřáli, u kterého jsme si povídali a zpívali - teď již je poslední. Po rozdání diplomů a dárků se v dálce začalo hrozivě blýskat. Zazněla poslední písnička a náhlý prudký déšť nás všechny vyhnal do chaty. Většina táborníků šla spát. Bouřka byla parádní, chvílemi bylo vidět jak ve dne. Ovšem nám již nic nehrozilo.... Tak a je to tady... Ráno jsem vše naložili do náklaďáku. Po desáté hodině jsme naposledy zalomili palce našim kamarádům na Fort Oreganu, udělali poslední "památeční" skupinové foto a vyrazili na nádraží. V jedenáct hodin jsme si zamávali a vzhůru domů. V areále nás již čekali rodiče. Po vítání jsme si rozebrali batožiny. Tak skončil náš osmnáctý Velký vandr.
    V pátek 3.září přijímáme v areále nové členy do oddílu Country tanců ve věku od 5 do 13 let. Máte-li zájem, přijďte mezi nás.

Šerif T.O.Bílý zajíc Jiří Růzha

Stanislav Tlustý

Počasí
Anketa
© 2009 Webdesign by Media Creative s.r.o.